En liten familjär kennel på landet!


3 små gryn!

14.04.2016 11:29

Så kom dom äntligen, de tre grynen som vi väntat på!

2 tikar och en hane dök upp den 4/4 efter mycket längtan <3

Hulda mår strålande och är i superform, hon har gått tillbaka till sin ursprungsform fysiskt och psykiskt är hon vår starka primadonna som jag är så stolt över och som jag dyrkar.

Hulda är en stark men vänlig och lugn själ, hon står i vilken storm som helst och det var just den egenskapen som jag tyckte var så häftig med henne från början.

Hon vet precis vad hon vill och behöver, är envis och klok och "tar ingen skit"

Hennes fästman Bosse Biskvi som kommer från Bearsize kennel i Bruzaholm är en sprudlande glad och social hane, en puss-sjuk kille som det är så lätt att tycka om!

Förstår ni hur lätt det var att gissa psyket på dessa två som kombo?

Lika stora i kropp och själ <3 Catharina som äger Bosse viger sitt liv åt hundarna och det är ett nöje att få samarbeta med henne.

Förlossningen gick bra men visst är det alltid en oro att något går fel, jag älskar alla våra hundar så högt och rent och skräcken vore att förlora någon av dom.

Visst börjar Helge och Estelle bli till åldern nu, Helgis fyllde 9 år i Januari och Estelle blir 9 år i December men jag hoppas magiskt att vi kommer bli 100 år ihop.

Estelles energi är fortfarande krut och dynamit, hon är tröstande, tiggande, klok och underhållande i sitt sätt att vara på.

Helge är lugn och snäll och väldigt rar, han är utan tvekan den snällaste hund jag haft, det går att ha med honom var som helst och han charmar alla med sitt frimodiga sätt.

 

Nå, fick vi valpar? Klart vi fick, dom är leveransklara när dom är minst 8 veckor gamla, undersökta hos veterinär, besiktade och vaccinerade och chippade.

Vi kniper lite på namnen ännu, det blir godistema iallafall <3

Den svartvita är en tik och de brunvita är en tik och en hane =)

Njut av korten, hör av er om ni vill besöka dom för ett köp senare. 

 

—————

Tillbaka